MISJA
PRZEDSZKOLA
Nasze
przedszkole wspiera dziecko w jego drodze do osiągnięcia sukcesu na
miarę jego możliwości .
WIZJA
PRZEDSZKOLA
Wizja
przedszkola to dziecko ciekawe świata, radosne aktywnie
uczestniczące w życiu przedszkola, twórcze i samodzielne w
działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego
rozwoju, uczciwe i prawdomówne,odpowiedzialne i
obowiązkowe,kulturalne i tolerancyjne,świadome zagrożeń.
Wizja
naszego przedszkola to placówka przyjazna,przygotowująca dzieci do
podjęcia nauki w szkole, nastawiona na osiągnięcie sukcesu.
Umożliwiająca wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom
oraz uwzględniająca w swoich działaniach potrzeby środowiska.
Akceptacja każdego dziecka.
I.
Zadania główne
Dydaktyka
- Przedszkole realizuje zadania określone w podstawie programowej
- Absolwenci przedszkola są przygotowani do dalszej edukacji.
- Przedszkole stwarza warunki do wyrównywania szans edukacyjnych,
Wychowanie
- Stymulowanie całościowego i harmonijnego rozwoju dziecka zgodnie z jego indywidualnym tempem - nauka przez aktywne działanie
- Uczenie dzieci współdziałania i współżycia w grupie rówieśniczej
- Rozróżnianie wartości dobra i zła
- wychowujemy dziecko w odpowiedzialności za środowisko(planeta ziemia)
Opieka
- Przedszkole zapewnia opiekę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa
- Jednolitość oddziaływań opieki i wychowania przedszkola i środowiska rodzinnego.
II. Procesy zachodzące w
przedszkolu
Przedszkole systematyczni
zmierza do pełnej realizacji założeń koncepcji, ewentualnie
wprowadza zmiany do niej
Nauczyciele współpracują
ze sobą i własnym przykładem potwierdzają głoszone wartości w
tym wartość kultury osobistej, dobra, współpracy, zasad demokracji
oraz przestrzegania praw i odpowiedzialnego wywiązywania się z
obowiązków. Nauczyciele są otwarci na innych ludzi i problemy
pojawiające się w środowisku społecznym.
III Funkcjonowanie
przedszkola w środowisku lokalnym.
Rodzice są ważnymi
partnerami, współdecydują w sprawach przedszkola i wyrażają
swoją opinię na temat pracy. Opinie i sugestie rodziców są
rozpatrywane pod kątem polepszenia warunków działania
przedszkola. Kadra pedagogiczna wspiera rodziców
w wychowaniu dzieci oraz
organizuje dla nich formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Przedszkole podejmuje
inicjatywy na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego
Współpracuje z
instytucjami działającymi na rzecz dzieci, a także promującymi
zdrowie, zachowania przyjazne przyrodzie, bezpieczeństwo, edukację
czytelniczą.
Kalendarz wydarzeń
przedszkolnych i uroczystości pozostaje w ścisłym związku z
tradycjami lokalnymi, narodowymi, a także wypracowanymi tradycjami
własnymi.
W środowisku lokalnym
promuje swoje działania oraz zdrowie, ekorozwój.
Tradycje przedszkolne:
Zostały ukształtowane w
ciągu wielu lat
- Pasowanie na przedszkolaka
- Jesienne spotkania
- Pikniki rodzinne
- Mikołaj
- Wigilia przedszkolna
- Bal przebierańców
- Dzień Babci i Dziadka
- Przegnanie zimy, powitanie wiosny
- Zajęcia otwarte dla rodziców
- Konkursy przedszkolne i międzyprzedszkolne
- Dzień Mamy i Taty
- Pożegnanie starszaków
- WycieczkiO wszystkich wydarzeniach informujemy rodziców poprzez informator dla rodziców, stronę internetową oraz bloga .
IV. Zarządzanie
przedszkolem
Miejskie Przedszkole nr 22
mieści się na ul. Kopalnianej 4d .Jest placówką publiczną
prowadzoną przez Miasto Katowice. Jest to placówka 3 oddziałowa.
Do przedszkola uczęszczają
dzieci od 2,5 do 6 lat. Pracuje w ciągu roku szkolnego
od godz. 6.00 do godz.17.00
W ramowym rozkładzie dnia
są uwzględnione 3 posiłki.
Przedszkole zatrudnia kadrę
pedagogiczną posiadającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne,
zatrudnia nauczycieli specjalistów: psychologa, logopedę,
rehabilitanta oraz katechetę . W przedszkolu panuje życzliwy klimat współdziałania,
a nauczyciele wzajemnie wspierają się w organizowaniu i i
realizacji procesów wychowania i edukacji dzieci.
Baza przedszkola
Przedszkole dysponuje 3
salami zajęć, salą rekreacji i pięknym ogródkiem do zabaw.
Dbamy o to, aby sprzęty do zabaw były sprawne i bezpieczne.
Naszym celem jest ciągłe
doposażanie przedszkola w nowe zabawki edukacyjne, meble do sal,
środki dydaktyczne w celu stworzenia dzieciom coraz lepszych
warunków pobytu w przedszkolu.
PRIORYTETY - KIERUNKI
ZMIAN
- Promocja zdrowia
- Rozszerzanie działań ekologicznych o nowe projekty.
- Doskonalenie systemu współpracy z rodzicami i środowiskiem.
- Bogacenie bazy przedszkola (sprzęt, wyposażenie, zabawki)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz