W przedszkolu znacznie częściej niż w domu dziecko ma okazję doświadczyć, że ludzie są różni, mówią różne rzeczy i różnie się zachowują. Takie sytuacje, w których istnieje sprzeczność między tym, co wie dziecko, a co wiedzą na ten temat inni ludzie, są potężnym motorem rozwoju – zarówno poznawczego, jak i społecznego czy emocjonalnego. Dzięki nim dziecko zadaje pytania, zaczyna eksperymentować, szukać, konsultować się z kolegami, rodzicami, innymi dorosłymi. Ćwiczy również umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami, czekania na swoją kolej w rozmowie, godzenia się z odmiennością poglądów i uzgadniania różnych punktów widzenia.
Przedszkole daje wiele okazji do nabywania poczucia sprawstwa – to ja sam jestem autorem tego, co robię; to ode mnie zależy, jakie to będzie. A poczucie sprawstwa jest podłożem realistycznej samooceny, wysokiego po- czucia własnej wartości i odwagi w poznawaniu świata oraz samodzielności i wytrwałości w działaniu, gdy pojawiają się przeszkody.
Przedszkole umożliwia też wiele różnych form zabawy poprzez którą dziecko zdobywa ważne umiejętności. Za pośrednictwem zabawy dziecko realizuje swoje pragnienia (nawet te najbardziej niezwykłe), uczy się oddzielać rzeczywistość od wyobraźni, rozwija myślenie abstrakcyjne, poznaje i ćwiczy sytuacje społeczne, podporządkowywanie się regułom, przechodzi od spontanicznego działania do realizowania zaplanowanych wcześniej aktywności. Staje się zdolne do podjęcia wyzwań związanych z nauką szkolną, zorganizowaną w zupełnie inny sposób i wymagającą sprawnego korzystania z kompetencji rozwijanych poprzez zabawę.
Potrzeby dziecka, których zaspokajanie pozwala mu na rozwój, to autonomia i inicjatywa. Autonomia rozwija się od 2. lub 3. roku życia, gdy dziecko doświadcza kontroli nad sobą i własnymi działaniami. Przedszkole może wspierać gotowość do wyrażania własnego zdania przy poszanowaniu zdania innych osób oraz panujących zasad. Dzieje się tak wówczas, gdy dzieci w przedszkolu mogą wybierać z bogatej oferty, gdy mają wpływ na organizację przestrzeni w swojej sali, gdy mogą wybierać przedmioty służące im do zabawy i innych zajęć. Natomiast inicjatywa kształtuje się głównie w wieku przedszkolnym. Dziecko samo poszukuje wtedy obszarów aktywności i czerpie radość z podejmowanego działania. Rozwija to jego samodzielność i konsekwencję w działaniu. Przedszkole stymuluje rozwój takich kompetencji, gdy stawia dziecko w sytuacjach nietypowych, a pomoc nauczyciela ma charakter „wycofujący się”, czyli jest dostarczana tylko wtedy i w takim zakresie, by dziecko mogło dalej pracować samodzielnie.
Przedszkole to miejsce, gdzie dziecko rozwija umiejętności i nabywa ważne kompetencje
Strony
- STRONA GŁÓWNA
- KONCEPCJA PRZEDSZKOLA
- PRAWA DZIECKA
- KADRA PEDAGOGICZNA
- RADA RODZICÓW
- ZAJĘCIA DODATKOWE
- OGŁOSZENIA DLA RODZICÓW
- BIPhttp://bip.katowice.eu/UrzadMiasta/JednostkiOrganizacyjne/Jednostki.aspx?rodzaj=386&menu=631
- BEZPIECZNY MALUCH 2017/2018
- REKRUTACJA I OPLATY
- KRONIKA WYDARZEŃ
- SKRÓT - FOTO
- RODO
- UBEZPIECZENIE
- PRAWO PRZEDSZKOLA
- e PUAP
- ZDROWE ŻYWIENIE PRZEDSZKOLAKÓW
Miejskie Przedszkole nr 22 w Katowicach
Do naszego przedszkola uczęszczają dzieci w wieku 2,5 - 6 lat. Jest to przedszkole 3-oddziałowe - przystosowane do opieki nad 75 dziećmi.
W przedszkolu znajdują się 3 sale zabaw, 2 łazienki, sala rekreacji - służąca jednocześnie jako sala gimnastyczna, wyposażona w sprzęt sportowy. Sale zabaw są wyposażone w odpowiednie do wieku dzieci zabawki , gry i sprzęty edukacyjne.
Przedszkole posiada własny ogród z roślinami ozdobnymi , piaskownicą, boiskiem oraz sprzętem do zabaw ruchowych - bieżnie, mostki, huśtawki itp.
W przedszkolu znajdują się 3 sale zabaw, 2 łazienki, sala rekreacji - służąca jednocześnie jako sala gimnastyczna, wyposażona w sprzęt sportowy. Sale zabaw są wyposażone w odpowiednie do wieku dzieci zabawki , gry i sprzęty edukacyjne.
Przedszkole posiada własny ogród z roślinami ozdobnymi , piaskownicą, boiskiem oraz sprzętem do zabaw ruchowych - bieżnie, mostki, huśtawki itp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz