Miejskie Przedszkole nr 22 w Katowicach

Do naszego przedszkola uczęszczają dzieci w wieku 2,5 - 6 lat. Jest to przedszkole 3-oddziałowe - przystosowane do opieki nad 75 dziećmi.



W przedszkolu znajdują się 3 sale zabaw, 2 łazienki, sala rekreacji - służąca jednocześnie jako sala gimnastyczna, wyposażona w sprzęt sportowy. Sale zabaw są wyposażone w odpowiednie do wieku dzieci zabawki , gry i sprzęty edukacyjne.



Przedszkole posiada własny ogród z roślinami ozdobnymi , piaskownicą, boiskiem oraz sprzętem do zabaw ruchowych - bieżnie, mostki, huśtawki itp.



środa, 19 lutego 2014

OBOWIĄZKOWY JĘZYK OBCY W PRZEDSZKOLU

Czy propozycja MEN sprawdzi się w praktyce?
6 lutego 2014 r. Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało projekt zmiany rozporządzenia w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Główna proponowana zmiana to wprowadzenie obowiązkowej, bezpłatnej nauki języka obcego nowożytnego dla wszystkich dzieci korzystających z wychowania przedszkolnego (dzieci realizujące roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne – od 1 września 2015 r., a pozostałe od 1 września 2017 r.).
Realizację proponuje się poprzez dodanie do podstawy programowej wychowania przedszkolnego nowego obszaru o nazwie: „Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym”.
Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym planuje się włączyć w różne działania w ramach programu wychowania przedszkolnego i powinno się odbywać przede wszystkim w formie zabawy.
Przy tym należy stworzyć uczniom warunki do osłuchania się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego. Może to zostać zrealizowane poprzez np. kierowanie do uczniów prostych poleceń w języku obcym nowożytnym w toku różnych zajęć i zabaw, wspólną lekturę książeczek dla dzieci w języku obcym, włączenie do zajęć rymowanek, prostych wierszyków, piosenek, materiałów audiowizualnych w języku obcym.
W przypadku dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym celem nauki jest rozwijanie świadomości istnienia odmienności językowej i kulturowej.
Natomiast w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej proponuje się rezygnację z wyodrębnienia wykazu wiadomości i umiejętności, które powinien posiadać uczeń kończący klasę I szkoły podstawowej. Zmiana ma dotyczyć także wykreślenia z katalogu tych wymagań, które dotyczą umiejętności korzystania z podręczników, zeszytów ćwiczeń oraz innych środków dydaktycznych. Termin zastosowania to 1 września 2014 r.
Z poważaniem,       
Aleksandra Jaworska
Redaktor Naczelna
redakcja@nadzor-pedagogiczny.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz